قاشقای اوشاق شعری کیتابی یاییلدی

 

اؤیرنجی: قاشقای اوشاق ادبیاتیندا یئنی بیر کیتاب چاپا یئتیریلدی. بو کیتاب شعر شکلینده‌دیر. بو کیتابین شعرلری جناب ارسلان میرزایی جناب‌لارینداندیر؛ کیتابین شکیللرین‌ایسه سپیده خانیم کریمی فرد چکیبدیر. بو کیتاب انتشارات قشقایی شیراز طرفیندن یاییلیبدیر. 

ادامه نوشته

قيرقووول

سیدعظیم شیروانی

قاراباغلی طاليب‌خان، ناغيل ائدير: بيرگون شيکارا گئتميشدی. بير قيرقووول توتموشدو. آخشام مولازيمله‌رينه دئدی: سيز بو قيرقووولو بوخاريدا شيشه چکيب بيشيرين، من يورولموشام، بيرقدر ياتيم، دوروب يئيه‌جم. طاليب‌خان ياتدی. نؤکرلر قيرقووولو بيشيرديلر، اؤزلری يئديلر. شيشی بوش بوخاری‌نين يانينا سؤيکه‌ديلر. ايک - اوچ ساعاتدان سونرا طاليب‌خان غفلت یوخوسوندان دوروب، دئدی: گتيرين قيرقووولو. نؤکرلر هامی شهادت وئرديلر آغا، سن قيرقووولو يئدين، ياتدين. طاليب‌خان دئدی: دوغرودور: چونکو جييه‌ريم چوخ يانير، معلوم يئميشم، ياتميشام. بس بير قدر سو وئرين. سويو ايچدی، يئنه ياتدی.  

رابطه زبان وتفكر در کودکان

 سوالی که در اینجا مطرح می‌شود اینست که ما چگونه می‌اندیشیم و برای بيان انديشه‌های خود چگونه از زبان استفاده می‌کنیم. به بيان دیگر، رابطه فرآیندهای ذهنی تفکر و فرآیندهای ذهنی زبان چگونه است؟ آیا بدون زبان نیز تفکر امكان دارد؟ از زمانی که افلاطون گفت تفكرحرف زدن روح است با خودش، و تلويحاً گفت که این هر دو یکی هستند، فلاسفه و روانشناسان درباره رابطه زبان و تفکر به جر و بحث پرداخته‌اند. یکی ازمشكلات دست و پا گيردراین ميان این است که، با اینکه ما همه احساس می‌کنیم که می‌دانیم تفکر چیست و این واژه به چه نوع فعالیت ذهنی اطلاق می‌شود، تعریف علمی آن، كار بسيار دشواریست.

ادامه نوشته

خوخان سیته‌سی

بالاجا خوخان

خوخان سیته‌سی آنا دیلی گونونده، اوشاق ادبیاتیندا، ایشینی باشلادی.

خوخان سیته‌سینده بو عنوانلاری گؤره بیلرسیز:

بیزیم‌کی‌لر(سسلر، نقاشی‌لر، ال‌یازیلاری)، قولاق‌آسمالیلار(آنام، ماهنیلاریم)، اویونلار و رنگ‌له‌مه‌لیلر(پازل‌لر، رنگ‌له‌مه‌لر)، اوخومالیلار(شعرلر، ناغیل‌لار)، کیتابخانام(شعر، ناغیل، اؤیرنمک)، و یولداشلاریم.

سالیق: http://www.xoxan.com/

بو سیته‌ده چالیشان دوستلارا یورولماسین دئییرم. 

باهار

باغچالاردا آچير گول،

فرحله‌نير هر کؤنول.

اوچور دومان، غم، کدر،

شن-‌‌شن اؤتور هر بولبول.

ادامه نوشته